Page 76 - Hungarian Golf Magazin - 2010/1.
P. 76
golf
hungarian golf magazin 2010/1 74 VERSENY NEVE
MENEDZSMENT Klub
Az év klubmenedzsere, 2009.
menedzsment 6.
Végre itt van a tavasz és előkerülnek golfpálya fajtája, működési rendsze- kívánjuk elérni? A hármas egység elsõ
a szekrények, tárolók mélyéről a gol- re, tulajdonosi szerkezete, betöltött kérdésének megválaszolására eszköztá-
fütők. Szép lassan benépesednek a funkciója alapján csoportosítsuk. runk rendkívül széles. A klub piaci hely-
hazai golfpályák is. Rég nem látott Példaként magyarországi golfpályák zetét számos eszközzel vizsgálhatjuk.
ismerősök, klubtagok köszöntik egy- kerültek megemlítésre, mint az egyes Ebből az ún. SWOT analízist (vagy ma-
mást újra. Kezdődik a szezon és ezzel kategóriák honi képviselői. gyarul a GYELV elemzést) néztük át.
együtt folytatódik a tavalyi évben el- Ezt követően a negyedik résztől el- A cikksorozatunk ezen részében egy
kezdett Klubmenedzsment cikksoro- kezdtük tárgyalni azokat a közgazdasá- újabb eszközt kívánok bemutatni,
zat is immáron a hatodik publikáció- gi alapismereteket, melyek a klubigaz- mellyel meghatározható egy golfklub
val. Azonban mielőtt belemélyednénk gató fegyvertárának elengedhetetlen jelenlegi piaci pozíciója.
az ismeretekbe, kicsit elevenítsük fel, kellékeit képezhetik. Ebben a részben A BCG mátrix-ot 1963-ban Massa-
hogy az utóbbi öt alkalommal miről már közelebb kerültünk egy kicsit az chusetts-ben Bruce Henderson által
esett szó. alkalmazott tudáshoz. Megvizsgáltuk alapított Boston Consulting Group
A cikksorozat első részében áttekintet- az üzleti terv felépítését, majd ettől a menedzsment tanácsadó cég fej-
tük, hogy milyen ismeretekkel szüksé- ponttól kezdve részletesebben is bele- lesztett ki. Az elmúlt közel 50 évben
ges felvérteznie magát a klubigazgató- mentünk az üzleti tervezés alapjaiba. harmincnyolc országban, hatvanhat
nak ahhoz, hogy a megváltozott piaci Az ötödik és egyben a 2009-es évad irodát nyitott a vállalat, majd 4500 al-
környezetben is zökkenőmentesen záró publikációjában az üzleti terve- kalmazottal. A BCG mátrix kifejleszté-
vegye az általa irányított klub az aka- zés első lépésével, a stratégiaalkotással sére 1968-ban került sor. A létrejöttét
dályokat. Részletesebben is boncol- foglalkoztunk, melyben felépítettünk alapvetően az motiválta, hogy irányt
gattuk, hogy mi a klubmenedzsment egy hármas rendszert. A stratégiaal- mutasson a vállalkozások rendelkezé-
feladata és a funkciói. kotás három főpillére az alábbi kér- sére álló pénzeszközeinek megfelelő
A második és harmadik részben kí- désekre ad választ: Hol tart most a allokálására.
séreltet tettünk arra, hogy az egyes golfklubunk? Hova akarjuk eljuttatni A 2x2-es mátrix egyes mezőiben nem
golfklubokat az általuk üzemeltetett a golfklubunkat? És mindezt hogyan a klub egészét vizsgáljuk, hanem az
2010.04.16. 9:04:25
74-75 Révész menedzsment 6 hgU 22 2 2010.04.16. 9:04:25
74-75 Révész menedzsment 6 hgU 22 2