Page 76 - Hungarian Golf Magazin - 2010/1.
P. 76

golf
                hungarian golf magazin 2010/1  74          VERSENY NEVE






            MENEDZSMENT                    Klub






























                                                                                       Az év klubmenedzsere, 2009.

                               menedzsment 6.







                Végre itt van a tavasz és előkerülnek  golfpálya fajtája, működési rendsze-  kívánjuk elérni? A hármas egység elsõ
                a szekrények, tárolók mélyéről a gol-  re, tulajdonosi szerkezete, betöltött  kérdésének megválaszolására eszköztá-
                fütők. Szép lassan benépesednek a  funkciója alapján csoportosítsuk.  runk rendkívül széles. A klub piaci hely-
                hazai golfpályák is. Rég nem látott  Példaként magyarországi golfpályák  zetét számos eszközzel vizsgálhatjuk.
                ismerősök, klubtagok köszöntik egy-  kerültek megemlítésre, mint az egyes  Ebből az ún. SWOT analízist (vagy ma-
                mást újra. Kezdődik a szezon és ezzel  kategóriák honi képviselői.  gyarul a GYELV elemzést) néztük át.
                együtt folytatódik a tavalyi évben el-  Ezt követően a negyedik résztől el-  A cikksorozatunk ezen részében egy
                kezdett Klubmenedzsment cikksoro-  kezdtük tárgyalni azokat a közgazdasá-  újabb eszközt kívánok bemutatni,
                zat is immáron a hatodik publikáció-  gi alapismereteket, melyek a klubigaz-  mellyel meghatározható egy golfklub
                val. Azonban mielőtt belemélyednénk  gató fegyvertárának elengedhetetlen  jelenlegi piaci pozíciója.
                az ismeretekbe, kicsit elevenítsük fel,  kellékeit képezhetik. Ebben a részben  A BCG mátrix-ot 1963-ban Massa-
                hogy az utóbbi öt alkalommal miről  már közelebb kerültünk egy kicsit az  chusetts-ben Bruce Henderson által
                esett szó.                      alkalmazott tudáshoz. Megvizsgáltuk  alapított Boston Consulting Group
                A cikksorozat első részében áttekintet-  az üzleti terv felépítését, majd ettől a  menedzsment tanácsadó cég fej-
                tük, hogy milyen ismeretekkel szüksé-  ponttól kezdve részletesebben is bele-  lesztett ki. Az elmúlt közel 50 évben
                ges felvérteznie magát a klubigazgató-  mentünk az üzleti tervezés alapjaiba.  harmincnyolc országban, hatvanhat
                nak ahhoz, hogy a megváltozott piaci  Az ötödik és egyben a 2009-es évad  irodát nyitott a vállalat, majd 4500 al-
                környezetben is zökkenőmentesen  záró publikációjában az üzleti terve-  kalmazottal. A BCG mátrix kifejleszté-
                vegye az általa irányított klub az aka-  zés első lépésével, a stratégiaalkotással  sére 1968-ban került sor. A létrejöttét
                dályokat. Részletesebben is boncol-  foglalkoztunk, melyben felépítettünk  alapvetően az motiválta, hogy irányt
                gattuk, hogy mi a klubmenedzsment  egy hármas rendszert. A stratégiaal-  mutasson a vállalkozások rendelkezé-
                feladata és a funkciói.         kotás három főpillére az alábbi kér-  sére álló pénzeszközeinek megfelelő
                A második és harmadik részben kí-  désekre ad választ: Hol tart most a  allokálására.
                séreltet tettünk arra, hogy az egyes  golfklubunk? Hova akarjuk eljuttatni  A 2x2-es mátrix egyes mezőiben nem
                golfklubokat az általuk üzemeltetett  a golfklubunkat? És mindezt hogyan  a klub egészét vizsgáljuk, hanem az








                                                                                                              2010.04.16.   9:04:25
         74-75 Révész menedzsment 6 hgU 22   2                                                                2010.04.16.   9:04:25
         74-75 Révész menedzsment 6 hgU 22   2
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81