Page 78 - Hungarian Golf Magazin - 2010/5.
P. 78

golf
                hungarian golf magazin 2010/5   78         VERSENY NEVE






            MENEDZSMENT                     Klub

























                                                       Az év klubmenedzsere, 2009.
                             menedzsment 10.






                 Golfklub menedzsment / Stratégia menedzsment /

                                     Porter-féle 5-tényezős modell


               A cikksorozat előző részében a Straté-
               giamenedzsmenten belül a golfklub jö-
               vőkép alkotását elemeztük. Két nagy
               lélegzetvételű témakörön vagyunk túl.
               Megvizsgáltuk klubunk jelenlegi piaci hely-
               zetét és vizionáltunk egy ideális jövőképet.                                      HOVA
                                                         HOL
               Ezzel elérkeztünk a Stratégiamenedzsment                                        AKARUNK
                                                      TARTUNK?
               operatív részéhez, azaz a tettek mezejére                                       ELJUTNI?
                                                                           HOGYAN?
               kell lépnünk és a kitűzött célokat el kell ér-
               nünk! De hogyan?

               Számtalan út vezethet a siker felé!  letett, 1971-ben már a Harvard Egyetem  egyik eszköze. Objektív helyzetmegítélés
               A rendelkezésre álló stratégiák közül a  MBA diplomáját is sikeresen megszerezte,  alapján a piac szereplőinek versenyere-
               cikksorozatban négy módot mutatok be,  majd ’73-ban PhD fokozatot szerzett gaz-  jét becsüli meg. Ennek megfelelően öt
                                                                                             3
               mellyel egy-egy kitűzött cél elérhető.  dasági területen. Porter eddigi munkássá-  tényező alapján  vizsgáljuk a golfüzletág
                                                ga alatt tizennyolc könyvet és 125 cikket  helyzetét, mely alapján egyértelműen
               1. Porter-féle 5-tényezős        írt. Szakmai területe a vállalati stratégia  meghatározható, hogy érdemes-e az ipar-
                   modell                       és versenyképesség, mely szegmensben  ágba invesztálni. A következő 5 tényezőt
               A helyzetelemzést és vízióalkotást követi  kimagasló eredményeivel világszerte álla-  vizsgálja:
               a „Hogyan?” kérdés, azaz milyen eszkö-  mok, kormányok és multinacionális válla-  1)  verseny a már működő klubok között
               zökkel lehet elérni jelen állapotból a jövő-  latok elismerését vívta ki magának. A híres  2) beszállítók alkupozíciója
                                                        2
               beli remélt állapotot. Ennek a kérdésnek  princetoni  egyetemi évei alatt kiváló golf-  3) vendégek, klubtagok alkupozíciója
               megválaszolására az amerikai Harvard  játékossá vált.             4) új klubok fenyegetettsége
                                             1
               Egyetem professzora, Michael Porter    A Porter-féle 5-tényezős modell az üzleti  5)  helyettesítő sport/kikapcsolódás ve-
               lesz segítségünkre. Porter 1947-ben szü-  stratégia kialakításának és fejlesztésének   szélye








                                                                                                              2010.11.12.   15:05:38
         78-79 Révész menedzsment 10 hg 22   2                                                                2010.11.12.   15:05:38
         78-79 Révész menedzsment 10 hg 22   2
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83