Page 70 - Hungarian Golf - 2009/5.
P. 70
golf
hungarian golf magazin 2009/5 68 VERSENY NEVE
A cikksorozat előző részében
az üzleti tervezés alapjait te-
kintettük át. Megvizsgáltuk
MENEDZSMENT lítani az üzleti tervet és rész-
azt, hogy miként kell összeál-
letesebben elemeztük az üzle-
ti terv egyes elemeit. Ebben a
számban tovább folytatjuk a
tervezés elemeinek felsorolá-
sát és mélyebben is vizsgálni
fogjuk a stratégiaalkotás fo-
lyamatát és annak első lépé-
sét, a helyzetelemzést.
Klub
menedzsment
V
EZÉ
Ü Z L E T I T E R V E Z É S 2 .S 2.
ÜZLETI TER
A helyzetelemzés és stratégia- A stratégiaalkotás folyamata Az alábbi ábra segít eligazodni a stra-
alkotás döntő szerepet játszik a A klub múltbéli és a jövőbeni kívánt tégiaalkotás folyamatában. A „Hol
klub megfelelő irányításának életé- állapota közötti áthidaló tevékenység tartunk?” és a „Hova akarunk eljut-
ben. a stratégiaalkotás. A stratégia kidolgo- ni?” állapotok közötti „Hogyan?” kér-
zása három lépésben történik: dés feleltethető meg a klub stratégiá-
A stratégia: „egy szervezet hosszú – a klub jelenlegi helyzetének felmé- jának. Azaz a jelen állapotból milyen
távon követett tevékenységi irá- rése (SWOT, analízis, BCG-mátrix, stratégiával kívánunk eljutni a vizio-
nya, viselkedési módja, amely a PEST- elemzés), nált jövőbeni remélt állapotba.
versenytársakkal szembeni előny – a klub jövőbeni kívánt állapotának (Lásd. ábra)
létrehozására/megőrzésére szol- vizionálása (misszió, jövőkép kiala-
1
gál”. Igénybe veszi a szervezet kítása), Ahhoz, hogy stratégiát tudjunk
rendelkezésére álló erőforrásait és – a célok elérése érdekében cselekvé- alkotni, először tisztában kell lennünk
azokat a klub környezetéhez iga- si terv alkotása (termékéletgörbe, azzal, hogy milyen környezetben
zodva osztja fel annak érdekében, Porter-féle öt-tényezős modell, kívánunk működtetni golfpályát.
hogy a klub kielégítse a stakehol- Porter-féle alapstratégiák, Ansoff - Ehhez nyújt segítséget a helyzet-
2
derek igényeit. féle mátrix). elemzés.
1 Marosán György: A 21. század stratégiai menedzsmentje, Műszaki Kiadó, Budapest, 2006. p.14.
2 Stakeholder: a klubbal kapcsolatban álló személyek, vállalkozások. Ilyenek például a tulajdonosok, alkalmazottak, klubtagok, vendégek, beszállítók.
2009.10.12. 15:44:39
68-69 Révész menedzsment 5 hg 202 2
68-69 Révész menedzsment 5 hg 202 2 2009.10.12. 15:44:39