Page 53 - Hungarian Golf - Kincses Kalendárium 2011.
P. 53
DESIGN
válság idején
j
k
t
é
k
l
t
dö
t
A rohanó világban hajlamosak vagyunk elfelejteni azt, hogy ha sietünk, és nem fontoljuk meg a döntéseket,
akkor nagyobb az esélyünk arra, hogy hibázunk. Valahogy így vannak ezzel azok a vállalkozók is, akik azt
mondják: számukra nem annyira fontos a design, főleg a válság idején… Pedig, ha kicsit jobban a dolgok
mögé nézünk, akkor bizony rájöhetünk arra, hogy egy kis odafigyeléssel (és esetleg pluszköltséggel) milyen
érdeklődésre és népszerűségre tehetünk szert.
A golfpályán nagyon sok üzletemberrel, vállalkozóval találkozhatunk, akik sok esetben egy-egy játék
alkalmával kötnek életre szóló barátságokat üzleti partnereikkel. Azt nagyon jól tudjuk, hogy egy baráti
játszma során kiderül az, hogy ki mennyire megbízható, kire hogyan lehet számítani, akár a hétköznapokban.
Van azonban még egy fontos dolog, amire manapság még kevésbé figyelünk oda. A design. Sok üzleti
kapcsolatot alapoznak meg a golfpályán, de nem mindegy azonban az első benyomás. Hiába a szép ruha,
a gondosan kiválasztott szett egy gyönyörű baggel, mind mit sem ér, ha igényességünk nem tükröződik
vállalkozásunk megjelenésében is. A kiállítás 2011. november 24-től december 22-ig látogatható. A kiállítás helyszíne: Westvest 41, 2611 AZ Delft, Hollandia
A Magyar Formatervezési Tanács megbízásából készített felmérésből kiderült az, hogy manapság még Nyitva tartás: szerda-péntek: 16.00-22.00, szombat-vasárnap: 12.00-18.00.
kevés olyan üzletember van, aki tudatosan költ a legigényesebb megjelenésre, a design-ra, közöttük is a
legtöbben olyan vállalkozók, akik még a válság előtt indították el cégüket. A kis- és középvállalkozások nagy
többsége még nem tekinti a design-t cégük életét meghatározó tényezőnek, nem ismerik fel, hogy annak
alkalmazásával jelentős előnyre tehet szert az adott vállalkozás.
Sokakban talán most is felmerült a kérdés, hogy hogyan is játszhat a design meghatározó szerepet
egy vállalkozás életében. Nos, ugyanúgy, ahogy a pályán is szeretnénk feltűnést kelteni jó játékunkkal,
vállalkozásunk esetében is fő szempontnak kell lennie annak, hogy hogyan ítélnek meg minket az első
alkalommal. Hiszen, valljuk be, ez az egyik kulcsa egy tartós együttműködés megalapozásának. Így nem
mindegy hát az, hogy mennyire marad meg az emberek fejében a logónk, hogyan tudunk egységes kinézetet
kialakítani a különböző felületekre, és például az sem, hogy milyen weboldallal várjuk a látogatókat.
32 éve alapították a Magyar Formatervezési Díjat, melyet hazai formatervezők, valamint kis- és középvállalatok
kaphatnak meg. 2009-ben hívták életre a Design Management Díjat, melyre szervezetek, intézmények,
gazdasági társaságok jelölhetők. Itt a design szakszerű alkalmazását veszik figyelembe, valamint azt, hogy
ki mennyire szervesen integrálja a designt a szervezet működésébe. Idén minden eddiginél szemléletesebb
mezőny gyűlt össze, melyből már az is kikristályosodni látszik, hogy sokan elkezdtek komolyan hinni a design
szerepében, végre megértették azt, hogy miért is lehet ez olyan fontos a mai világban.
Sokan azt hiszik, hogy a design egyenlő a külcsínnel, az arculattal, pedig ez a fogalom ma már sokkal átfogóbb
jelentéssel bír. Egy gondolkodásmóddá nőtte ki magát, olyannál vált az életben, mint a golfpályán a course
management. Hiszen tudjuk: aki jó pályastratégia nélkül indul el, az nem számíthat bajnoki címre. A hazai
alkotók szempontjából nagyon bíztató jel az, hogy a külföldi szakértők szinte azonnal kapkodtak a magyar
tervezők után. Ennek egyik örömteli eseménye, hogy a Magyar Formatervezési Díj legjobbjai 2011. november
24-től egy hónapon keresztül a holland királyi főváros, Hága szomszédságában, Delftben lesznek láthatók.
Fotó: Mobilia Artica