Page 85 - Hungarian Golf Magazin - 2010/1.
P. 85
golf
VERSENY NEVE VERSENY NEVE 83 2010/1 hungarian golf magazin
Csökkenő bevételek, de nem min- dezett pályák 35%-a stagnáló vagy szemben 2009-ben. A profi t csökke-
den régióban csökkenő bevételekkel, egyidejűleg nése vagy megszűnése előbb-utóbb
Összességében a válaszadó pályák pedig növekvő költségekkel nézett további pályák bezárását jelentheti.
közel fele számolt be általános be-
Bevételváltozások régiónként
vételcsökkenésről 2008-hoz képest,
azonban ez az EMA-régiós átlagot
tekintve csak mérsékelt, -3% és -5%
közötti visszaesést jelent.
A különböző régiók változatos képet
mutatnak, de kiemelhetjük, hogy a
kelet-európai régió 6%-os bevétel
növekedésről adott számot. Fontos
azonban megjegyezni, hogy ez a nö-
vekedés egy lényegesen alacsonyabb
bázisról következett be. Aggodalom-
ra ad okot azonban, hogy a megkér- Megjegyzés: az ábra nem súlyozott átlagokat mutat, így nem tekinthető reprezentatívnak.
Forrás: Golf Benchmark Survey 2010
MILYEN ESZKÖZÖKET VETETTEK tek a nehezedő körülmények hatására. is hajtotta, vagy tervezi a bérköltségek
BE A KLUBOK A VÁLSÁG ELLEN? Az üzemeltetők körülbelül kétharma- csökkentését. Fontos megjegyezni,
A tanulmány megvizsgálta azokat az da csökkentette költségeit, ezen belül hogy az EMA- régióban a bérkölt-
eszközöket, amelyeket a klubok bevetet- az összes megkérdezett fele már végre ségek átlagosan a bevétel 30-40%-át
teszik ki. A költségcsökkentés után a
Milyen eszközöket használt a válság hatásának visszaszorítására?
marketingstratégia változástatása és a
vevői elégedettség növelése volt a két
leggyakoribb intézkedés. A mai világ-
ban már-már elengedhetetlennek bi-
zonyul az internet lehetőségeinek ki-
aknázása a minél költséghatékonyabb
értékesítés és marketing érdekében.
Nem meglepő eredmény, hogy a ku-
tatás szerint az ezeket az eszközöket
alkalmazó pályák általában sikereseb-
bek voltak.
Forrás: Golf Benchmark Survey 2010
KÖZEL A POZITÍV FORDULAT? voltak megtalálhatók (a tanulmány
Dr. Andrea Sartori, partner
Bizakodásra adhat okot, hogy a meg- esetében ez Ausztriát, Németországot
andrea.sartori@kpmg.hu
kérdezett pályák vezetésének 54%-a és Svájcot jelenti).
tavalyinál jobb teljesítményt vár a A jelenlegi körülményeket fi gyelembe
Szórád Gábor,
2010-es évre, míg csak 7%-uk számít véve a magyarországi kluboknak vevő-
tanácsadó
további visszaesésre 2009-hez képest. körük (tagjaik és green fee vendégeik)
gabor.szorad@kpmg.hu
A kutatás arra is kereste a választ, hogy lehető legmagasabb fokú kiszolgálásá-
KPMG Ingatlan-, szabadidős
a pályák üzemeltetői szerint mikor ra kell helyezniük a hangsúlyt, hogy a
és turizmusfejlesztési tanácsadás
várható a gazdasági válság golfpályák- továbbiakban is sikerrel birkózzanak
ra gyakorolt negatív hatásának vége. meg a válság okozta nehézségekkel. Az írásban említett angol
A megkérdezettek 35%-a szerint ez A nemzetközi példák alapján azon- nyelvű tanulmány,
2010 végéig következhet be, míg 41%- ban egyre nagyobb jelentőséggel bír a „Golf and the economic
uk csak 2011-ben, vagy még később a stratégiai kapcsolatok kialakítása, downturn”,
számol ezzel. A fennmaradó 24% már mind a hazai, mind a nemzetközi szín- teljes terjedelmében letölthető a
2009 végén sem érzett negatív hatá- téren, legyen szó akár szálláshelyekről, www.golfbusinesscommunity.com
sokat teljesítményében, ezek a pályák utazási irodákról, internet portálokról, portálról.
túlnyomó részben Közép-Európában vagy egyéb iparági szervezetekről.
2010.05.05. 14:34:19
e-78-79 KPMG hgU 2010per1.indd 3 2010.05.05. 14:34:19
e-78-79 KPMG hgU 2010per1.indd 3