Page 85 - Hungarian Golf Magazin - 2010/1.
P. 85

golf
          VERSENY NEVE                                        VERSENY NEVE                   83  2010/1 hungarian golf magazin

                  Csökkenő bevételek, de nem min-  dezett pályák 35%-a stagnáló vagy  szemben 2009-ben. A profi t csökke-
                  den régióban                     csökkenő bevételekkel, egyidejűleg  nése vagy megszűnése előbb-utóbb
                  Összességében a válaszadó pályák  pedig növekvő költségekkel nézett  további pályák bezárását jelentheti.
                  közel fele számolt be általános be-
                                                                      Bevételváltozások régiónként
                  vételcsökkenésről 2008-hoz képest,
                  azonban ez az EMA-régiós átlagot
                  tekintve csak mérsékelt, -3% és -5%
                  közötti visszaesést jelent.


                  A különböző régiók változatos képet
                  mutatnak, de kiemelhetjük, hogy a
                  kelet-európai régió 6%-os bevétel
                  növekedésről adott számot. Fontos
                  azonban megjegyezni, hogy ez a nö-
                  vekedés egy lényegesen alacsonyabb
                  bázisról következett be. Aggodalom-
                  ra ad okot azonban, hogy a megkér-  Megjegyzés: az ábra nem súlyozott átlagokat mutat, így nem tekinthető reprezentatívnak.
                                                   Forrás: Golf Benchmark Survey 2010
                  MILYEN ESZKÖZÖKET VETETTEK  tek a nehezedő körülmények hatására.  is hajtotta, vagy tervezi a bérköltségek
                  BE A KLUBOK A VÁLSÁG ELLEN?      Az üzemeltetők körülbelül kétharma-  csökkentését. Fontos megjegyezni,
                  A tanulmány megvizsgálta azokat az  da csökkentette költségeit, ezen belül  hogy az EMA- régióban a bérkölt-
                  eszközöket, amelyeket a klubok bevetet-  az összes megkérdezett fele már végre  ségek átlagosan a bevétel 30-40%-át
                                                                                    teszik ki. A költségcsökkentés után a
                      Milyen eszközöket használt a válság hatásának visszaszorítására?
                                                                                    marketingstratégia változástatása és a
                                                                                    vevői elégedettség növelése volt a két
                                                                                    leggyakoribb intézkedés. A mai világ-
                                                                                    ban már-már elengedhetetlennek bi-
                                                                                    zonyul az internet lehetőségeinek ki-
                                                                                    aknázása a minél költséghatékonyabb
                                                                                    értékesítés és marketing érdekében.
                                                                                    Nem meglepő eredmény, hogy a ku-
                                                                                    tatás szerint az ezeket az eszközöket
                                                                                    alkalmazó pályák általában sikereseb-
                                                                                    bek voltak.
                  Forrás: Golf Benchmark Survey 2010


                  KÖZEL A POZITÍV FORDULAT?        voltak megtalálhatók (a tanulmány
                                                                                       Dr. Andrea Sartori, partner
                  Bizakodásra adhat okot, hogy a meg-  esetében ez Ausztriát, Németországot
                                                                                         andrea.sartori@kpmg.hu
                  kérdezett pályák vezetésének 54%-a  és Svájcot jelenti).
                  tavalyinál jobb teljesítményt vár a  A jelenlegi körülményeket fi gyelembe
                                                                                             Szórád Gábor,
                  2010-es évre, míg csak 7%-uk számít  véve a magyarországi kluboknak vevő-
                                                                                               tanácsadó
                  további visszaesésre 2009-hez képest.   körük (tagjaik és green fee vendégeik)
                                                                                         gabor.szorad@kpmg.hu
                  A kutatás arra is kereste a választ, hogy  lehető legmagasabb fokú kiszolgálásá-
                                                                                        KPMG Ingatlan-, szabadidős
                  a pályák üzemeltetői szerint mikor  ra kell helyezniük a hangsúlyt, hogy a
                                                                                      és turizmusfejlesztési tanácsadás
                  várható a gazdasági válság golfpályák-  továbbiakban is sikerrel birkózzanak
                  ra gyakorolt negatív hatásának vége.  meg a válság okozta nehézségekkel.   Az írásban említett angol
                  A megkérdezettek 35%-a szerint ez  A nemzetközi példák alapján azon-      nyelvű tanulmány,
                  2010 végéig következhet be, míg 41%-  ban egyre nagyobb jelentőséggel bír   a „Golf and the economic
                  uk csak 2011-ben, vagy még később  a stratégiai kapcsolatok kialakítása,     downturn”,
                  számol ezzel. A fennmaradó 24% már  mind a hazai, mind a nemzetközi szín-  teljes terjedelmében letölthető a
                  2009 végén sem érzett negatív hatá-  téren, legyen szó akár szálláshelyekről,   www.golfbusinesscommunity.com
                  sokat teljesítményében, ezek a pályák  utazási irodákról, internet portálokról,   portálról.
                  túlnyomó részben Közép-Európában  vagy egyéb iparági szervezetekről.








                                                                                                              2010.05.05.   14:34:19
         e-78-79 KPMG hgU 2010per1.indd   3                                                                   2010.05.05.   14:34:19
         e-78-79 KPMG hgU 2010per1.indd   3
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90