Page 34 - Hungarian Golf - Kincses Kalendárium 2014.
P. 34
34 HUNGARIAN golf
Ú Szerintem az a 18 szakaszos pálya fog először közönség számára ismeretlen személyek,
nagyot dobbantani a jövőben, amelynek lesz akiket egy ilyen nagyságú médiába nehezen
egy budapesti bázisa és ott tud építkezni. Hét fogadnak be. Én sokkal inkább híve vagyok
J közben tud adni Budapesten, amit a hétvégén, a kisebb lépéseknek, ahogy a Seikonál mi is
eszerint építjük a jövőnket. Kisebb lépcsőfo-
a 18 szakaszos pályán, le tud aratni.
R Pozitívnak érzem a 2014-es szezont abból a kokat építve egymásra, sokkal inkább a helyi
szempontból, hogy egyes hazai golfpályákon adottságokat próbáljuk személyes kapcsola-
már érezhetően más volt az idei év, mint akár tokon keresztül kiépíteni, mert azok egyrészt
E két évvel ezelőtti. A klubvezetők, a tulajdono- kevésbé költségigényesek, és személyes kötő-
sok apró lépésekkel, de már szemmel tervez-
dést építve más minőségű kapcsolatot terem-
ték ezt a szezont, egyre inkább kezdenek piaci tenek. Nagyon fontos, hogy különválasszuk a
T alapon működni. célcsoportokat, (ahogy anno a Révész Tomi
által szervezett konferenciákon ez elhangzott
Egy kicsit más vizekre evezve. Sze-
IN HG rintünk, az nem állapot, hogy Ma- óra van szükség. Minden egyes célcsoportot
a KPMG részéről is) marketing szegmentáci-
másféleképpen kell megszólítani, de minden
gyarországon keresztbe-kasul száguldoznak
a játékosok, a golf iránt érdeklődők. Például egyes szeletre külön-külön szükség van. Nem
Nyíregyházáról Tatára vagy Békéscsabáról lehet azt mondani, hogy építsünk csak a juni-
Zircre, ahelyett, hogy klubok a saját régió- orokra, vagy építsünk csak a felnőttekre, vagy
jukat úgy építenék fel, hogy a helyi erőkből építsünk csak az anyukákra.
próbálják bevonzani a játékosokat. Úgy gon-
doljuk, kevés egyszer megszólalni az éven- Ha a Csehek prezentációját vesz-
kénti sportválasztó alkalmával. HG szük, ők a juniorokra illetve az
Miben látja Ön a golf népszerűsítését, hogy 50+-osokra helyezték a hangsúlyt.
ne csak a klubok saját erőből, hanem a Golf-
szövetséggel együtt lépjenek fel annak érde- Ebben az irányban a legkisebb ellen-
kében, hogy a golf minél inkább bekerüljön LA állást érzem. Legkönnyebb a gyere-
a köztudatba? keket becsábítani egy klubba, akik keresik az
útjukat illetve azokat, akik a személyes egzisz-
Én többfelé választanám. Egyetértek, tenciájuk miatt mennek golfozni.
LA igen a szövetségnek is van teendője. Az lehet, hogy ebből a kettőből fog jönni a
Ott is szükség lenne talán egy kicsit frissebb leggyorsabban a legtöbb új golfozó, de ugyan-
gondolatokra, intenzívebb háttérmunkára. De akkor, szerintem nincs ideje a kluboknak vár-
ugyanakkor a kluboknál is szükség van arra, ni, és csupán az imént említett korosztályokra
hogy egy sebességfokozattal feljebb kapcsol- alapozni, és majd évek múlva fi gyelni egy kicsit
janak, mert nagyon jó pozitív példák mutatják, a 30 évesen, frissen, az üzleti világba beesett
hogy ahol nem külső segítségre várnak csak, fi atalokra, akik szintén esetleg magukat pre-
hanem maguk is elindulnak egy úton, akkor ott zentálnák. Jó pár cégnél nyugaton, bizonyos
el tudnak érni eredményeket. Gondolhatunk beosztás fölött kötelező, hogy golfozzon az
Bükre, ahol a „puszta” közepéről sok kiváló já- ember. Ahogy közeledünk a nyugat felé és
tékos kinevelődött korábban. Vagy friss példa- egyre nemzetközibbek a cégek és kapcsola-
ként Kuti Gábor esete Tatán, a Highlanden a tok, ez itthon is megjelenik mindenféle üzleti
juniorprogram, illetve a Lugosiék golfi skolája, területen, tehát őket is meg kell szólítani.
ahol lokálisan, tudatosan elindultak, egy gyűj- Úgy vélem, nagyon jó tanulmányok állnak
tőmunkára és korábbi időszakokhoz képest je- rendelkezésre, ezt tudatos részletekbe menő
lentős számban tudtak új játékosokat behozni. munkával (szakemberekkel) lehet jól kiaknázni
és ezt én pillanatnyilag hiányolom a klubok-
Véleménye szerint, hogyan tudna a nál. Ez egyik oldal. A másik oldal pedig, hogy
HG golf a köztudatba bekerülni, hogy a alig van olyan klub, ahol az az érzésem lenne,
sztereotípiákat levetkőzve végre elinduljon a hogy ott hosszú távú jövőt építenek és nem
fejlődés útján? Esetleg a közmédiákban való pedig a napi életre koncentrálnak. Gyakran ér-
több szereplés megoldás lenne? zem azt, hogy csak azt várják, hogy jöjjön egy
vevő, aki megveszi tőlük és csinálja tovább. Ha
A nagy médiákban nehezen tudunk a golfozóra, mint vásárló gondolunk, könnyen
LA megjelenni. Rózsa Csilla és Hahn Ro- belátható, hogy nem senki nem szeret olyan
land egy-egy nemzetközi eredménye azért ki- boltban vásárolni, ahol érezhető közelségben
vételt képez. A mögöttük levő játékosok a nagy van a tulajdonosváltás.