Page 126 - Hungarian Golf - Kincses Kalendárium 2014.
P. 126

126  HUNGARIAN golf









                     HG: Érettségi után, akkor felmerülhet, az ön  HG: Ön szerint az edző vagy a szülő felelőssége
                     által is említett amerikai egyetem lehetősége  az, hogy eldöntse a magántanulói státuszt?
                Ú    vagy esetleg Skóciában a St. Andrews?        Cs.L: Ez csak és kizárólag a szülő döntése, az


                     Cs.L: Európában nincsenek golfösztöndíjak,  ő kötelessége. A szülő sokkal jobban ismeri a
                J    csak tanulmányi eredmény alapján lehet  gyerekét, mint az edzője. A szülőnek kell
                     külföldi egyetemre kerülni, a golf nem szempont  tudnia, hogy az ő gyereke alkalmas-e arra,
                R    a döntésben.  Vannak, olyan egyetemek, mint  hogy magántanuló legyen vagy sem. Saját
                     például ahova Marcell került, a St. Andrews,  életemből kiindulva tudom, hogy ez nem
                     ahol van golf csapat, de ott csak és kizárólag  egyszerű. Nem biztos, hogy az ember ugyan-
                E    a tudás az elsőrendű a felvételinél, így sokkal  azt a tempót, ugyanazt a tartalmat, ugyanazt
                     kötöttebbek a lehetőségek, sokkal kevesebb   a mennyiségű tananyagot be tudja fogadni,
                T    idő marad az egyetem mellett golfozni. Ame-  mintha iskolába járna és mellette golfozna. A
                                                                  szerencsés összetétel az az, ahol az iskola
                     rikában pedig, (miután sok meghatározó sportág
                     van, többek között a golf is) az egyetemek  engedi a gyereket sportolni, de mégis van egy
                IN   sporttudás, és az iskolai eredmények kombi-  bevált. Rózsa Csillánál láthatóan működik. Ő
                     komplex módon válogatnak: sporteredmény,  elvárás. Ritka kivétel az, akinél a magántanulás
                     nációjából ered az ösztöndíj ajánlati lehetőség.  érett lány, aki össze sem   hasonlítható a vele
                     Ha Olivér érez magában erőt, megküzd érte,  egykorú fi úkkal. Nála jó döntés volt. Van olyan
                     és mind a golfban mind a tanulmányokban  azonban, akinél ez nem feltétlenül volt jó.
                     megfelelően teljesít, akkor mi támogatni fogjuk.
                     Ehhez az kell, hogy ő maximálisan odategye  HG: Ön szerint hogyan tudnánk a golfot
                     magát.                                       népszerűsíteni, új klubtagokkal gyarapodni?

                     HG: Felvetődött a családjukban valamilyen  Cs.L: Ez örök téma. Szerintem elsősorban
                     szinten a magántanuló, nem magántanuló  lokális kérdés. Mivel a klubok önálló gazdasági
                     kérdés?                                      érdekeltségű, profi torientált cégek, így a klub
                                                                  dolga lenne, illetve a klubon keresztül a pro-k
                     Cs.L: Véleményünk szerint veszélyes dolog  feladata, hogy elsősorban gyerekeket és a
                     feláldozni a tanulást, bármelyik sportágért,
                     hiszen jöhet egy előre nem látható és nem
                     kívánt sérülés, egy kudarc, ami miatt megsza-
                     kadhat egy sportkarrier. Akkor ott marad az
                     ember végzettség nélkül és egy gyenge háttérrel
                     nagyon nehéz utána az életben boldogulni.
                     Meggyőződésem, hogy a golf segíti a gyereket
                     a jobb tanulmányi eredmény elérésében,
                     ugyanakkor kétségtelen, hogy az iskola mellett
                     kevesebb ideje marad edzeni.  Szerintünk az
                     iskola nagyon fontos. Kevés kamasz gyerek
                     alkalmas arra, hogy 100%-ban úgy tanuljon
                     magántanulóként, mintha az iskolapadban
                     ülne. Továbbá a fi úk globálisan két, két és fél
                     évvel később érnek ebben a korban, mint a
                     lányok, ezért a fiúk közül még ritkább az,
                     akinek megfelelő lenne. Nem szeretnénk, ha
                     egy megkeseredett, elégedetlen, korán kiégett,
                     megsérült sportoló válna a fi unkból, akinek a
                     gyerekkori emlékeiből kéne élnie egész életé-
                     ben. Az iskola elengedhetetlen ahhoz, hogy
                     kulturált, intelligens európai emberré váljon va-
                     laki.
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131