Page 62 - Hungarian Golf - Kincses Kalendárium 2013.
P. 62

Hogy látod az edz k asz-
                     amelyet az oktatónak kell megtalálni, hogy bizo-
                     nyos tanítványnál melyik módszer a célravezető.     szisztenseinek felkészült-
                     Természetesen az oktatási módszer kiválasztása
                     és alkalmazása az oktató feladata, illetve felelős- ségét Magyarországon?
                     sége. Egyes oktatok a természetes lendítésen ala-
                     puló mozgást részesítik előnyben, mások erősen
                     technikai sablonok közé szorítják a swinget. Álta-  Nem minden esetben helyes bennünket ösz-
                     lában a nagyobb golfakadémiákon nincs is másra      szehasonlítani más országokkal, ahol több
                     lehetőség, mint egy adott sablont oktatni, sajnos   százezren  golfoznak,  a  mi  kapacitásaink

                     ez nem minden tanítvány esetében hasznos. Minél  szűkebbek A lehetőségeinkhez képest a profi oktató-
                     egyszerűbben célravezető az oktatás, annál jobb.  képzésünk jól szervezett, átfogó valamint magas fokú.
                     David Leadbetter a mostani tudásával egészen más  Idén újabb évfolyamot indítunk, öten kezdik el a
                     oktatási rendszert vezetne be, csakhogy az akkora  PGA képzést. Folyamatos elméleti és gyakorlati ok-
                     változást eredményezne a golfakadémián, amely ki-  tatás keretein belül bővítik tudásukat és tesznek szert
                     vitelezhetetlen lenne. Így ő legfeljebb csak apró lé-  gyakorlatra, rutinra. Az elsőéveseknek még nincs
                     pésekben tud változásokat véghez vinni.      meg a megfelelő megalapozó tudásuk, hivatalosan a
                                                                  második, harmadik évben mar adhatnak több órát,
                     A golfedzések keretein belül nem feltétlenül a ja-  ezt a mindenki mellé kinevezett kiképző pro felügye-
                     vítási feladatok, hanem mind a játék, mind a ver-  li. Szemináriumainkon az oktatás mellett folyama-
                     seny minőségét javító edzésterv összeállítása na-  tosan teszteljük hallgatóink felkészültséget. Egy tel-
                     gyon fontos tényező. A modern edzésprogramban,  jes profi golfoktató képzés keretében a diákok három

                     változatos feladatokkal, kondícióra és koordináció-  év alatt ötszáz órában tanulják a különböző tantár-
                     ra építve, folyamatos versengés és felmérés mellett,  gyakra bontott tudásanyagot. Ezenfelül a kiképző
                     főleg csoportosan, megfelelő pihenési időkkel ösz-  pro a klubban végzi a tanonc oktatását. Nagyon fon-
                     szeállított programok a legeredményesebbek. Ezen  tos tényező, hogy a hallgatók már megfelelő játéktu-
                     a téren látok igazán nagyobb hiányosságokat és eb-  dással rendelkezzenek, hiszen kevés versenyrutinnal
                     ben az irányban még több továbbképzést javasolt  rendelkező oktató számára mindig gondot jelentene
                     minden PGA-snek végeznie.                    egy tanítványának versenyre való felkészítése, vala-
                                                                  mint hosszú távú edzése.
                     Mindezek felett mi sem természetesebb, minthogy
                     nagyon fontos a tanulás, a tudás és a gyakorlat, rutin   Vannak-e szankciók, hogy-
                     megszerzése és azoknak folyamatos bővítése, ellen-
                     ben a legfontosabb mégis valami kapott, adott do-   ha egy edz  nem hajlandó
                     log – ezt a mondásomat, mondhatni mottómat so-  továbbképzést elvégezni?
                     kan ismerik – „Ezt érezni kell!”
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67