Page 152 - Hungarian Golf - Kincses Kalendárium 2013.
P. 152

152








                     20-tól 60 dollárig terjed egy green fee ára, de mel-
                     lette olyan akciókat találnak ki, mint a twilight
                T    green fee (ami helyenként már Magyarországon is
                     elérhető) vagy, hogy a 18 szakasz utáni sör és hot
                     dog már benne van az árazásban. Az ilyen klubok
                POR  dég megszerzéséért, hiszen egy 15000-es lélekszá-
                     persze már majdnem vérre mennek egy-egy ven-
                     mú városra (ahol a lakosság szezonban 40-50000-
                     re ugrik) is nyolc pálya jut, ami igencsak kemény
                     konkurenciaharcot eredményez. Az itteni marke-
                     tingstratégiák úgy néznek ki, hogy a szupermar-
                     ketekben is golfpályák hirdetéseibe botlunk, amik
                     ráadásul napról napra cserélődnek, mert a pálya
                     mindig az aznapi akcióját plakátolja ki például a
                RI   pénztárak biztonsági kapujára.


                     Az ember vágyakozva, irigykedve és csodálattal be-
                     szél a nyugati példákról, de Révész Tamás is fi gyel-
                     meztetett, mielőtt arról beszélnénk, hogy ez ná-
                     lunk miért nincs így, bele kell gondolnunk, hogy az
                     USA-ban bejáratott trendek a piac apró mérete mi-
                     att nálunk nem számítanak járható útnak. Az ittho-
                     ni helyzet teljesen más, hiszen az emberek gondol-
                     kodása a golfról alapjaiban tér el az amerikaiakétól.

                     Révész szerint az itthoni elsődleges feladat a piac
                     megteremtése lenne, ami semmilyen szempontból
                     nem számít könnyen elérhető célnak. Ami tény,
                     hogy a termékünk már megvan, csak itthon egy-
                     előre nem eladható, mert nincs rá kereslet. Márpe-
                     dig pályáink európai szintűek, így ha az emberek
                     golfozni akarnának, a minőségre egy szavuk sem
                     lehet. A gond az, hogy az emberek nem akarnak
                     golfozni, és a termékünk olyan magas árakon ami-
                     lyeneken helyenként kínálják, akkor sem eladható,
                     ha valaki mégis kipróbálná a golfot. Révész egy-
                     értelműen kiemelte, hogy az itthoni költségárazás
                     nem járható út. A klubok azonnal vagy legalább-
                     is egy-két éven belül hasznot várnak, ezért ennek
                     megfelelően árazzák be a szolgáltatásaikat is. Sajnos

                     azt már nem veszik figyelembe, hogy a piac ezeket

                     az árakat nem tudja megfizetni. Hogyha valóban
                     tömegesíteni szeretnénk a golfot, akkor olyan árak
                     kellenek, amiket az egyszerű ember is meg tud fi -
                     zetni. Az USA-ban fennálló átlagbérek és golfárak

                     arányt és az itthoni átlagkeresetet figyelembe véve
                     2-3000 forintos green fee lenne az ideális, Révész
                     szerint ennyit a többség hajlandó a hobbijára for-
                     dítani. Golfoktatás terén pedig ugyanilyen óradí-
                     jak lennének elfogadhatóak.

                     Amerikában a golft ársadalom  megkülönböztet
                     private club és public course-okat. Révész szerint, ami
                     még észrevehető, hogy a legtöbben itthon prémium
                     kategóriás pályákat építettek. Ezeken a helyeken ért-
                     hető és elfogadható lenne a 20000 forintos green fee,
                     de a sportág tömegesítésére alkalmatlanok az áraik.
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157