Page 76 - Hungarian Golf Magazin - 2011/2.
P. 76

Az év klubmenedzsere, 2009.
                       menedzsment 11.







                      Golfmenedzsment / Stratégiamenedzsment

                                      Porter-féle alapstratégiák



                 A  tavalyi  évben  indított  Golf-  Vegyük fel a fonalat ismét, és néz-  Költségvezető stratégia (public
               klub menedzsment cikksorozat ösz-  zük meg, hogy milyen eszközök áll-  golfpályák)
               szefoglalása: a cikksorozat publiká-  nak a klubigazgató rendelkezésére   A cél: minél alacsonyabb költség-
               lásával célom az volt, hogy a golf-  a stratégiatervezés során. Az utolsó  gel szolgáltatni, és ezáltal a golfpi-
               klubok irányításának mikéntjét egy  cikkben a Porter-féle 5 tényezős mo-  aci átlagnál magasabb nyereséget
               összefoglaló kézikönyvbe gyűjtsem,  dellt elemeztük. Most vegyük górcső  elérni. E stratégia alapelemei a kö-
               és ezeket az információkat megosz-  alá Michael Porter ajánlását az alap-  vetkezők:
               szam. A cikksorozat áttekinti a klub-  stratégiák kiválasztására:  •  A  golfpályafenntartás  hang-
               igazgatók 10 fő kompetenciaterüle-  Három alapvető stratégiát külön-  súlya:  mindenkinél  olcsób-
               tét, melyben egy vezetőnek ottho-  böztetünk meg, amit a magazin egy   ban
               nosan kell mozognia. A cikksorozat-  korábbi számában bemutatott klub-   •  A marketing hangsúlya: a leg-
               tal párhuzamosan május hónapban  és golfpályatípusok függvényében   alacsonyabb ár, kiváló érték a
               a Magyar Klubigazgatók Szövetsé-  választ meg a klubelnök vagy tulaj-  golfozó pénzéért
               gének ajánlásával megjelent a Golf-  donos. A három alapstratégia vala-  •  A szolgáltatási kultúra: semmi
               klub menedzsment című könyv is,  melyikének kiválasztásával bármely   cicoma, egyszerű, de nagysze-
               mely megrendelhető a book.hcma.  golfpálya sikeresen üzemeltethető.  rű, szerény kivitelezés
               hu oldalon.                     Az  első  a  költségvezető  straté-  •  Technológiai fejlesztés (új eljá-
                 A tavalyi évet általánosságban a  gia, mely jellemzően alacsony költ-  rások alkalmazása) a költségek
               klubmenedzsment bemutatásával,  ségvetésű  pályák  üzemeltetésénél   csökkentése érdekében
               a klubigazgató feladatainak össze-  a legcélravezetőbb. A másik a diffe-  •  Az árcsökkentés támadó és vé-
               foglalásával kezdtük, majd sorra vé-  renciáló stratégia, amit mindenkép-  dekező fegyver a piaci részese-
               gigvettük a golfklubokat fajtájuk és  pen magas minőséget képviselő klu-  dés magas szinten tartása érde-
               betöltött funkciójuk alapján csopor-  boknak és pályáknak javasolt, míg az   kében
               tosítva. Ezt követően az üzleti terve-  összpontosító stratégiát átlagos vagy   •  Alacsony nyereségrés, de magas
               zéssel folytattuk, majd rátértünk a  átlagon felüli minőséget nyújtó klu-  klubtagsági és greenfee értéke-
               stratégiamenedzsmentre,  ahol  a  boknak érdemes követni azzal, hogy   sítési szám
               golfklubok helyzetelemzésével, jö-  egy-két szolgáltatást kiemelve a golf-
               vőbeni pozíciójukkal és az ehhez ve-  piacon a legjobbat próbálják nyújtani.   A költségvezető stratégia ott al-
               zető út boncolgatásával fejeztük be  A következőkben áttekintjük az egyes  kalmazható,  ahol  stabil  kereslet-
               az évet.                      alapstratégiákat részletesebben is.  tel számolhatunk, azaz jellemzően
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81