Page 56 - Hungarian Golf Magazin - 2010/2.
P. 56
golf
hungarian golf magazin 2010/2 54 VERSENY NEVE
MENEDZSMENT Klub
Az év klubmenedzsere, 2009.
menedzsment 7.
Stratégia menedzsment / helyzet meghatározás
Ahogyan azt a Hungarian Golf Ma- egy klub alapszolgáltatása. Ellenkező mindezt szép köntösbe csomagolva,
gazin áprilisi számában ígértem egy esetben, ha a szolgáltatás hanyatlik vonzóvá teszi. Induláskor alacsony pi-
újabb eszközt mutatok be arra, hogy és semmilyen értékesítési illetve mar- aci részesedés jellemzi a golfklub szol-
meghatározzuk szolgáltatásunk hely- keting akció nem képes a forgalmat gáltatását, de várhatóan magas növe-
zetét. Ezúttal a szolgáltatások élet- fellendíteni, a klub beszűnteti az adott kedési ütemet fog elérni. Induláskor a
tartamát követjük végig. A termék/ szolgáltatását. Amennyiben ez a fő- beruházási érték rendkívül magas (18
szolgáltatás életgörbe ciklus, mint szolgáltatását érinti, azaz a greenfee és szakaszos golfpályánál 800-1200 millió
ahogyan a nevéből is adódik a szolgál- klubtagsági értékesítést, úgy a klubot forint), ugyanakkor az árbevétel még
tatásaink életszakaszait ábrázolja egy kell bezárni. alacsony, hiszen a piaci részesedésünk
koordináta-rendszerben. Négy sza- is az. Pl.: golfpálya nyitásakor greenfee
kaszra bontható fel a görbe. A szolgál- Mint ahogyan említettem a szol- vagy klubtagság értékesítése.
tatás bevezetésére vonatkozó kezdeti gáltatás életgörbéje négy ciklusra
stádium után növekedések indul az bontható, melyek az alábbiak: II) Növekedés: az első marketing
értékesítés, majd az érettség szakaszá- tevékenységet követően a forgalom
ban kiteljesedik a szolgáltatás. Célunk I) Indulás: szolgáltatás bevezetését felfut, a golfpálya ismerté és népsze-
az, hogy minél tovább legyen ebben megelőzi a piackutatás (konkurencia rűvé válik, további dinamikus fejlő-
az állapotban szolgáltatásunk. Való- analízis és golfozók igényeinek felmé- désre lehet számítani. Érdemes az
jában a 100-150 éves golfpályák nyúj- rése), szolgáltatás kidolgozása és fej- első tapasztalatokat felhasználva a
totta szolgáltatások alig-alig változtak, lesztése, majd az árak meghatározása, szolgáltatás hiányosságain javítani.
tehát megállapítható, hogy az érett- azaz az árpolitika következik. Ezután az Ebben nagy szerepet kap a recepci-
ség fázisában rendkívül sokáig tartóz- értékesítési csatornák kerülnek meg- ós és a marketing csapat, ugyanis ők
kodhat és kell is, hogy tartózkodjon határozásra, majd a marketing csapat fogják megmondani, hogy mi az, ami
2010.06.14. 8:54:05
42-43 Révész menedzsment 7 hg 202 2 2010.06.14. 8:54:05
42-43 Révész menedzsment 7 hg 202 2