Page 56 - Hungarian Golf Magazin - 2010/2.
P. 56

golf
                hungarian golf magazin 2010/2  54          VERSENY NEVE






            MENEDZSMENT                    Klub






























                                                  Az év klubmenedzsere, 2009.

                               menedzsment 7.








                    Stratégia menedzsment / helyzet meghatározás


                Ahogyan azt a Hungarian Golf Ma-  egy klub alapszolgáltatása. Ellenkező  mindezt szép köntösbe csomagolva,
                gazin áprilisi számában ígértem egy  esetben, ha a szolgáltatás hanyatlik  vonzóvá teszi. Induláskor alacsony pi-
                újabb eszközt mutatok be arra, hogy  és semmilyen értékesítési illetve mar-  aci részesedés jellemzi a golfklub szol-
                meghatározzuk szolgáltatásunk hely-  keting akció nem képes a forgalmat  gáltatását, de várhatóan magas növe-
                zetét. Ezúttal a szolgáltatások élet-  fellendíteni, a klub beszűnteti az adott  kedési ütemet fog elérni. Induláskor a
                tartamát követjük végig.  A termék/  szolgáltatását. Amennyiben ez a fő-  beruházási érték rendkívül magas (18
                szolgáltatás életgörbe ciklus, mint  szolgáltatását érinti, azaz a greenfee és  szakaszos golfpályánál 800-1200 millió
                ahogyan a nevéből is adódik a szolgál-  klubtagsági értékesítést, úgy a klubot  forint), ugyanakkor az árbevétel még
                tatásaink életszakaszait ábrázolja egy  kell bezárni.            alacsony, hiszen a piaci részesedésünk
                koordináta-rendszerben. Négy sza-                                is az. Pl.: golfpálya nyitásakor greenfee
                kaszra bontható fel a görbe. A szolgál-  Mint ahogyan említettem a szol-  vagy klubtagság értékesítése.
                tatás bevezetésére vonatkozó kezdeti  gáltatás életgörbéje négy ciklusra
                stádium után növekedések indul az  bontható, melyek az alábbiak:  II)  Növekedés: az első marketing
                értékesítés, majd az érettség szakaszá-                          tevékenységet követően a forgalom
                ban kiteljesedik a szolgáltatás. Célunk  I)  Indulás: szolgáltatás bevezetését  felfut, a golfpálya ismerté és népsze-
                az, hogy minél tovább legyen ebben  megelőzi a piackutatás (konkurencia  rűvé válik, további dinamikus fejlő-
                az állapotban szolgáltatásunk. Való-  analízis és golfozók igényeinek felmé-  désre lehet számítani. Érdemes az
                jában a 100-150 éves golfpályák nyúj-  rése), szolgáltatás kidolgozása és fej-  első tapasztalatokat felhasználva a
                totta szolgáltatások alig-alig változtak,  lesztése, majd az árak meghatározása,  szolgáltatás hiányosságain javítani.
                tehát megállapítható, hogy az érett-  azaz az árpolitika következik. Ezután az  Ebben nagy szerepet kap a recepci-
                ség fázisában rendkívül sokáig tartóz-  értékesítési csatornák kerülnek meg-  ós és a marketing csapat, ugyanis ők
                kodhat és kell is, hogy tartózkodjon  határozásra, majd a marketing csapat  fogják megmondani, hogy mi az, ami








                                                                                                              2010.06.14.   8:54:05
         42-43 Révész menedzsment 7 hg 202   2                                                                2010.06.14.   8:54:05
         42-43 Révész menedzsment 7 hg 202   2
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61