Page 48 - Hungarian Golf Magazin - 2009/1.
P. 48
golf
hungarian golf magazin 2009/1 46 verseny neve
menedzsment Klub
menedzsment
klubmenedzsment ösz- élet központjának számított egy golf- melyben a stratégia menedzsment
szetett tevékenység, klub és jellemzően azért alapították a lesz segítségünkre. A stratégia me-
mely az utóbbi évtize- tagjai, hogy megfelelő fórumot bizto- nedzsment számos eszközt kínál arra,
A kben jelentős mér- sítsanak saját üzleti, baráti kapcsolata- hogy feltérképezzük a klub jelenlegi
de
tékben átalakult. A változás motorja ik ápolása számára. Manapság a tőke- helyzetét, meghatározzuk, hogy hova
elsődlegesen a golfpiac körülményei- megtérülésre tevődött át a hangsúly, akarunk eljutni, és milyen eszközökkel
hez történő igazodás folyamata volt. melynek egyenes következménye lett illetve hogyan fogjuk mindezt meg-
A korábbi, hagyományos, tradicionális a konkurencia jelenlétéből adódó tenni.
golfklubok szerveződése már a múl- egészséges versenyhelyzet kialakulása
té. Egyre inkább előtérbe kerülnek a is. Erre reagálva változott és fejlődött a A piaci verseny során egyre inkább
– jellemzően golf desztinációkban ki- golfklub menedzsment. előtérbe kerül az igények megfelelő ki-
alakított – ingatlan beruházással ösz- elégítése, sőt, már az igények felkeltése,
szekötött golfkomplexumok, melyek A klubmenedzsment számos isme- irányítása is. A golfklub sikerének egyik
hatalmas tőkeinvesztíciót igényelnek. retre támaszkodik. A megváltozott alapja egy jól kidolgozott marketing
Ezzel párhuzamosan a golfpiaci be- piaci körülmények miatt a golfklubok terv. A klub számára elsődleges eszköz
fektetők és beruházók motivációja is számára elengedhetetlenül szükséges az értékesítésben a marketing. Értéke-
megváltozott. Korábban a társasági egy megfelelő stratégia kialakítása, síteni lehet verseny szponzorációt,