Page 48 - Hungarian Golf Magazin - 2009/1.
P. 48

golf
          hungarian golf magazin 2009/1 46            verseny neve






      menedzsment                        Klub






































               menedzsment
















                    klubmenedzsment  ösz-  élet központjának számított egy golf-  melyben  a  stratégia  menedzsment
                    szetett   tevékenység,  klub és jellemzően azért alapították a  lesz  segítségünkre.  A  stratégia  me-
                    mely  az  utóbbi  évtize-  tagjai, hogy megfelelő fórumot bizto-  nedzsment számos eszközt kínál arra,
          A kben  jelentős  mér-          sítsanak saját üzleti, baráti kapcsolata-  hogy  feltérképezzük  a  klub  jelenlegi
                    de
          tékben átalakult. A változás motorja  ik ápolása számára. Manapság a tőke-  helyzetét, meghatározzuk, hogy hova
          elsődlegesen a golfpiac körülményei-  megtérülésre tevődött át a hangsúly,  akarunk eljutni, és milyen eszközökkel
          hez történő igazodás folyamata volt.  melynek egyenes következménye lett  illetve  hogyan  fogjuk  mindezt  meg-
          A korábbi, hagyományos, tradicionális  a  konkurencia  jelenlétéből  adódó  tenni.
          golfklubok szerveződése már a múl-  egészséges versenyhelyzet kialakulása
          té.  Egyre  inkább  előtérbe  kerülnek  a  is. Erre reagálva változott és fejlődött a  A  piaci  verseny  során  egyre  inkább
          – jellemzően golf desztinációkban ki-  golfklub menedzsment.     előtérbe kerül az igények megfelelő ki-
          alakított – ingatlan beruházással ösz-                           elégítése, sőt, már az igények felkeltése,
          szekötött  golfkomplexumok,  melyek  A  klubmenedzsment  számos  isme-  irányítása is. A golfklub sikerének egyik
          hatalmas tőkeinvesztíciót igényelnek.  retre  támaszkodik.  A  megváltozott  alapja  egy  jól  kidolgozott  marketing
          Ezzel  párhuzamosan  a  golfpiaci  be-  piaci körülmények miatt a golfklubok  terv. A klub számára elsődleges eszköz
          fektetők és beruházók motivációja is  számára elengedhetetlenül szükséges  az értékesítésben a marketing. Értéke-
          megváltozott.  Korábban  a  társasági  egy  megfelelő  stratégia  kialakítása,  síteni  lehet  verseny  szponzorációt,
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53